Topic: Hoe moet ik Windows XP Driverpacks succesvol installeren
Beste mensen,
Aangezien ik er niet zelf uitkom na het downloaden van de driverpacks heb ik me als onervaren gebruiker van deze website tot het forum gewend. Ik heb driverpacks voor Windows XP gedownload waar ik mijn PC mee hoop te voorzien van alle drivers die ik maar nodig kan hebben na het opnieuw installeren van Microsoft Windows XP Professional 32-bit inclusief SP3 en alle beschikbare updates, hoofdzakelijk omdat er kennelijk toch nog een onbekend apparaat in viervoud wordt weergegeven en ik graag mijn systeem zodanig uitbreid met drivers dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken om het ontbreken ervan. De gedownloade driverpacks zijn alsvolgt:
DP_Chipset_wnt5_x86-32_1209
DP_HID_wnt5_x86-32_1209
DP_LAN_wnt5_x86-32_1205
DP_MassStorage_wnt5_x86-32_1209
DP_Misc_wnt5_x86-32_1201
DP_Monitor_wnt5_x86-32_1005
DP_Sound_A_wnt5_x86-32_1111
DP_Sound_B_wnt5_x86-32_1111
DP_WebCam_wnt5_x86-32_1107
DP_WLAN_wnt5_x86-32_1202
Ik heb de uitgepakte bestanden inmiddels weer verwijderd om met eventuele instructies achter de hand een nieuwe start te maken. De RAR-Archieven heb ik op CD-ROM gebrand dus die zijn binnen handbereik. Het vooralsnog enige apparaat wat niet herkend wordt en in viervoud te zien is binnen apparaatbeheer is het "Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio", waarvan de driver in het officiële SP3 reeds geïntegreerd zou moeten zijn. Helaas krijg ik elke keer met het opstarten een mededeling van de "Wizard Nieuwe hardware gevonden". Afgezien van de wens om mijn XP PC van een breed assortiment aan drivers te voorzien hoop ik dat er bij de door mij geselecteerde driverpacks ook een driver tussen zit die dit probleem oplost. Het belangrijkste is dan ook op dit moment het krijgen van duidelijke instructies van hoe ik de driverpacks gegarandeerd succesvol kan installeren, want ik ben toch te voorzichtig om eigenhandig te gaan experimenteren. Wie kan mij hierbij helpen?
Als afsluiting:
Toen de uitgepakte bestanden nog op de C-Schijf stonden en ik probeerde de stuurprogramma's bij te werken had dat totaal geen resultaat. Tevens werd de feitelijke installatie van het besturingssysteem gedaan met een Windows XP Professional SP2 installatiedisc. Pas daarna installeerde ik SP3 en alle overige essentiële updates, plus een paar optionele. SP2 schijnt trouwens wel volgens de website van Microsoft geschikt te zijn voor het "UAA (Universal Audio Architecture) High Definition Audio"-stuurprogramma v1.0a, dit in tegenstelling tot het door mij reeds geïnstalleerde SP3. In principe is dat het enige merkbare wat er nog niet is geïnstalleerd, dus als een herinstallatie van het officiële Microsoft Windows XP Professional 32-bit SP2 met voorafgaande aan de installatie van SP3 de Hotfixinstallatie van het eerder genoemde stuurprogramma de oplossing zou kunnen bieden is het in principe ook goed. Het zal wel een stuk sneller verlopen als dat voldoende is, maar als een van de driverpacks ook uitkomst biedt zonder dat ik extra dingen hoef te installeren die niet in het RAR-Archief aanwezig zijn is het ook prima. In dat geval zijn instructies nog steeds welkom.
Last edited by Mr. X (2013-02-26 09:23:04)