Topic: Upgrade van W2K naar XP

Is het mogelijk om zo'n upgrade uit te voeren?

Met een XP installatie CD (met geslipstreamde driverpacks) lukt het mij niet.
Ik start de upgrade in w2k. Na de automatisch reboot en het kopieeren van de bestanden naar schijf in textmode blijft hij na de tweede reboot rebooten (niet de juiste sata driver).

Bij een "fresh install" gaat het wel goed.

Re: Upgrade van W2K naar XP

welkom bij DriverPacks.
Ik heb dat eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Die windows 2000, had die een txtmode floppy nodig?
Ik zou een method 1 maken van die XP upgrade versie, en als die dan een vorige versie zoekt, dan zou het invoeren van de windows 2000 CD als bewijs mogelijks werken.

hmmm.. ik moet dit echt eens zelf proberen .

The answer was 42?
Kind regards, Jaak.

Re: Upgrade van W2K naar XP

> welkom bij DriverPacks.
Dank je.

> Die windows 2000, had die een txtmode floppy nodig?
Nee, volgens mij gebruikt hij een soort IDE-compatibiliteits mode als hij aangesloten is op de SATA-bus.

Ik had de win2k installatie met sysprep voorbereid (IDE-disk).
Daarna de met sysprep voorbereide win2k installatie gecopieëerd naar een SATA-disk en deze SATA-disk in een nieuwe computer geplaatst.
Het opstarten van deze win2k installatie ging goed.
Na het opstarten van win2k op de SATA-disk een XP upgrade geprobeerd met een geslipstreamde XP-disk.
Het lijkt er op dat (itt met een fresh install) de sata-drivers niet copieëert/gebruikt.

> Ik zou een method 1 maken van die XP upgrade versie
Wat bedoel je met methode 1 ?

> hmmm.. ik moet dit echt eens zelf proberen .
Zelf proberen verduidelijkt het probleem meestal ......

Re: Upgrade van W2K naar XP

waarom een upgrade? beter clean install doen.

Re: Upgrade van W2K naar XP

> waarom een upgrade?

Ik wil alle gebruikers- en computerinstellingen behouden.

Re: Upgrade van W2K naar XP

hoi,
we spenderen sowieso al veel tijd aan DriverPacks, en ik vroeg me af of ik nu echt eerst een 2000 moet installeren an er dan een xp upgrade proberen over gooien.
Ik raadde method 1 aan, en dat zou moeten lukken aangezien setup zelf niks veranderd, maar met methode twee zie ik het niet zomaar gebeuren.

Ik kan er een uur of drie instoppen.. eerst met XP slipped met Method 1. (dat is een keuze die je maakt in DriverPacks BASE.)

drie uur later...
hehe.
setup 2000 stond er op, 2000 liep, en dan de upgrade met Method 1 streamed drivers in het laatje, en upgrade selecteren.
En dat loopt nog. (maar het loopt wel.. )
Als dat beeindigd is, 2000 er weer op, dan booten van die upgrade, en zien wat dat doet.

Last edited by Jaak (2008-04-21 04:17:49)

The answer was 42?
Kind regards, Jaak.

Re: Upgrade van W2K naar XP

> ik vroeg me af of ik nu echt eerst een 2000 moet installeren an er dan een xp upgrade proberen over gooien.

Nee, dat was natuurlijk niet nodig (hoewel ik je natuurlijk dankbaar ben voor de hulp).
De vraag is in eerste instantie voor mensen die misschien al eerder tegen het probleem zijn aangelopen en een oplossing hebben gevonden.

Hoe is het trouwens afgelopen?

Re: Upgrade van W2K naar XP

OH, met methode 1, eerst 2000 er op gezet..
de XP schijf laden, en 2000 upgrade laten starten gaf geen probleem.

daarna met zelfde schijfje overnieuw, (eerst 2000 er opnieuw op (herpartitioneren/snel formateren).)
dan die XP upgrade laten booten, en die deed ook een upgrade.
(beginschermen als je 2000 XP setup laat starten en wanneer je van XP schijf boot zijn enighzins anders, maar dat is normaal.)

In het kort, met methode 1 kan je 2000 upgraden (txtmode loopt als je van schijf boot, en de $OEM$ folder heeft ook die drivers.. smile
Althans, hier werkte dat.

ik ga nu niet nof ff gauw methode 2 over een 2000 proberen gooien. (dat probeer ik ooit nog wel eens.)

(de txtmode drivers zitten in een methode 1 geslipte XP alsof ze van M$ zelf waren.. en de setup executable is origineel. Da was waarom ik onmiddellijk aan methode 1 dacht.)
Dat is gewoon een andere keuze voor slipstream.
Setup zelf loopt ongeveer even lang.

Last edited by Jaak (2008-04-25 11:42:29)

The answer was 42?
Kind regards, Jaak.