Topic: Probleem met het MassStorage Pack/sata HD

Hallo,

Na twee dagen testen en nog eens testen moet ik nu hulp vragen. tongue

Ik heb een unattended dvd gemaakt met nLite en dps_base.
De bronbestanden komen van een orginele Windows XP SP2 cd. Hierin heb ik met nLite het updatepack e.d. van xp verwerkt. Hierna met dps_base de driverpacks in verwerkt volgens de tuts.
Dit alles gaat vlekkeloos zonder foutmeldingen en alles ziet er goed uit.

De iso brand ik op een rw-dvd maar bij het installeren geeft hij aan "geen harde schijf gevonden" sad
Nu moet dat aan de sata drivers liggen maar die zijn wel in het MassStorage pack verwerkt heb ik gezien.
Ook bij het verwerken van de driverspacks heb ik in dps_base de optie "Driverpack MassStorage text mode" aangevinkt.

Als ik met nLite een unattended dvd maak en daarin zelf de raid drivers van het moederbord in toevoeg dan wordt de harde schijf wel gevonden.
Doe ik hierna de driverpacks er weer bij met DPS_base dan wordt de harde schijf weer niet gezien.

Wat zou dit kunnen zijn. Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets fout?
Hulp is welkom. cool

Het betreft een Asus mb P5VD2-VM-SE met een Via sata controller.

Groet,
Venerot.

Re: Probleem met het MassStorage Pack/sata HD

Goede dag, en welkom bij DriverPacks.

Als je in DriverPacks mass storage kijkt, dan zie je meer dan een folder met VIA txtmode drivers en die moeten wij allemaal tesamen met elkaar maken werken.
De meest recente update heeft enkele commentaren over VIA opgeleverd, en de consensus is eigenlijk dat die laaste update alle hard drives die in BIOS op IDE-modus staan, aanstuurt in RAID.

De mensen die dan wel een RAID array hebben (of die hun BIOS op RAID selectie hebben staan, ook als ze er een enkele hard disk aan hangen hebben.) vallen uit de boot als we die driver er uit doen, en die vorige versie was er in en had klaarblijkelijk geen probleem..

Je kan alle VIA folders die niet overeen stemmen met je floppy en alle niet corresponderende VIA secties in het INI bestand er uithalen, en het mass storage pack (D) met het edited INI terug 7zippen.
Geef het een hoger nummer. 8021 wordt 8022
Gebruik je fixed bestand.
Ik wil wel weten welke VIA driver dat mobo heeft.
Ik kan googlen, maar jij zou een link naar deze die voor jou werkt beter moeten kennen dan ik.
----
Je kan ook een andere instelling gebruiken in je BIOS.

Last edited by Jaak (2008-02-16 14:03:00)

The answer was 42?
Kind regards, Jaak.

Re: Probleem met het MassStorage Pack/sata HD

Hallo Jaak,

Bedankt voor je welkom en je hulp!

Je hebt helemaal gelijk, dat is het dus. De drivers worden aangestuurd in RAID. Ik heb net de instellingen veranderd naar raid in de bios en de harde schijf wordt gezien.
Ik laat de installatie even helemaal lopen om te zien of alles goed werkt. Toch jammer dat de drivers niet werken als het in IDE staat.

Ik heb nog een driverpack "slipviasata" gevonden en die wil ik straks nog even proberen in het 3rd party DriverPacks. Misschien dat het werkt anders moet ik er zelf even een proberen te maken van mijn drivers die bij het mb kwamen. Of idd de bestaande via drivers in het driverpack aanpassen. Het liefst laat ik het driverpack ongemoeid omdat ik het zo compleet mogelijk wil houden.

De drivers die bij het mb kwamen en waarbij de hd wordt gezien in IDE mode zijn;

; VIAMRAID.INF for winxp
; All rights reserved by  VIA Technologies, Inc. 2003

[Version]
CatalogFile=viamraid.cat
signature="$CHICAGO$"
Class=SCSIAdapter
ClassGUID={4D36E97B-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Provider=%VIA%
DriverVer=03/31/2006, 5.1.2600.530

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/u … 728160.rar


Groet,
Venerot.

Last edited by Venerot (2008-02-17 01:02:40)

Re: Probleem met het MassStorage Pack/sata HD

Hallo,

Het is opgelost.
Ik heb de niet nodige (storende) via drivers uit het driverpack gehaald en met nLite de drivers van mijn Via Raid controller (via vt8237s) toegevoegd en het werkt als een zonnetje. cool
Bedankt voor de tips en het meedenken Jaak!

Groet,
Venerot.